Ik heb hier helemaal geen zin in!

“Er is nu nog niks aan de hand. Maar ik laat het je wel alvast even weten. Het thema van je site wordt niet langer ondersteund. Dat betekent dat er geheid een punt komt, ergens in het komende jaar, dat dingen niet lekker meer zullen werken. Je hoeft dus NU niets, maar houd er rekening mee dat we je site ergens in de komende maanden moeten omzetten naar een ander thema.”

Ik zucht. Ik baal. Ik ben verbaasd. Ik heb die f#@%-ing site nog geen 2 jaar! HOE dan? En met mijn overvolle agenda, en vooral dat overvolle hoofd, heb ik HELEMAAL geen zin om na te denken over een nieuw thema van mijn site. Sterker nog, ik vond het 2 jaar geleden al een crime om een thema uit te zoeken. En het omzetten van het ene thema naar het andere thema betekent ook tig keer checken of alles klopt. Want zonder slag of stoot gaat zo’n omzetting niet. Kortom, ik heb hier HELEMAAL geen zin in!

Yep, het gaat dus mis

Maar goed, ik hoefde er niet direct iets mee. Dus laat maar even sudderen, besloot ik. Totdat ik een paar weken later ineens een rare bug heb in mijn site. Iets dat altijd werkte doet het op onverklaarbare wijze ineens niet meer. Er is ergens een knopje omgezet. Knopje terug, en het werkt weer. Een paar weken later is er ineens iets van mijn site verdwenen? Terugzetten, het werkt weer. Ik heb een nieuwe feature nodig, plug-in downloaden… nu gaan er pas echt gekke dingen mis. Conclusie: plug-ins beginnen te conflicteren. Oftewel… het is nog geen drama wat er gebeurt, maar dit is dus wat was voorspeld. Grrrrr.

Inmiddels is er een zaadje gepland

Inmiddels is ergens in mijn hoofd een zaadje gepland. Want, is dit dan niet het moment om al die dingen die mij in de loop van de twee jaar zijn gaan storen in een keer goed aan te pakken? Straal ik nog wel uit naar mijn klanten en volgers waar ik voor sta? Wie ik ben?

Ik spreek mijn vormgever en ik laat mij die gedachten ontvallen. En zij waarschuwt mij: ‘Marlies, als je nu toch moet gaan sleutelen. Je weet dat dit het moment is om serieus te overwegen gelijk een hele nieuwe site te laten bouwen.’

Ik spruttel nog een beetje tegen. Ik mompel iets over gebrek aan tijd en dat ik het allemaal even niet overzie. En hoe moet ik daar dan ook nog een nieuwe site tussen proppen. En, en, en, en.

En dan komt ze met de klapper: ‘En je weet ook dat als je dan toch een nieuwe site gaat bouwen, dat dit het moment is voor een nieuwe huisstijl. Dat logo van je… dat kan ook wel een opknapper gebruiken.’

Het is tijd

Mijn gemopper en tegengespruttel klinkt luider maar wordt zwakker (ja, dat kan tegelijkertijd) en ergens heel diep vanbinnen, onder alle bezwaren, borrelt iets dat niet meer te ontkennen is: Het is tijd voor een nieuwe site, het is tijd voor een nieuw logo. Het is tijd mezelf nog sterker aan de buitenwereld te laten zien. Het is tijd om het aanbod dat ik de laatste maanden aan het aanscherpen ben NOG scherper te maken en aan de buitenwereld te laten zien. Het is tijd.

  • Zit ik te wachten op de tijdsinvestering? Nee!
  • Zit ik te wachten op de financiële investering? Al helemaal niet!
  • Vind ik het spannend? Nogal!
  • VInd ik het leuk en opwindend? HEEL erg!

 

Als je met de juiste mensen werkt

En dan ervaar ik weer hoe het bouwen van zo’n nieuwe webite gaat als je met de juiste mensen werkt. Ze nemen je ALLES uit handen. Het enige dat ik hoef te doen is de teksten aan te leveren. En hoewel ik daar ook even tegenop zie, tiktiktikkerdetik ik die teksten zo in een keer weg. 

Met als gevolg dat er binnen drie maanden ineens een compleet vernieuwd plaatje staat. Met een logo waar mijn hart een salto van maakt. Een aanbod dat helemaal past bij deze (Corona-) tijd en bij de klanten waar in het aller aller allerliefste mee werk: die kindercoach. En bovendien 100% Marlies.

Dit ben jij!

En dat is precies wat ik van mijn klanten terug hoor: ‘Marlies, dit ben JIJ!’. En dat is mij heel, heel, heel veel waard. Weet ik zeker dat als iemand voor de eerste keer contact met mij heeft dezelfde persoon treft als online. Best wel handig, toch? 😉

Zorg ervoor dat je je verhaal heel helder hebt

Het bevestigt voor mij wederom, en ik herhaal het dus ook WEER een keer voor jou: zorg ervoor dat je je verhaal HEEL helder hebt. WAAROM doe je wat je doet, met WIE wil jij het allerliefste werken, WAAR heeft die persoon last van en waar wil die persoon naartoe, waarom ben JIJ bij uitstek degene om hem/haar van A naar B te brengen en HOE doe jij dat?

Zorg ervoor dat dit verhaal overal in terugkomt. Op je website, in je social media, in eventuele flyers of posters en als je met iemand een praatje maakt tussen de schappen in de supermarkt (op dit moment op gepaste afstand weliswaar…). In tekst, maar ook in beeld. In je fotografie. In kleurgebruik. Zorg ervoor dat het plaatje klopt! Ja, dat vraagt een investering. Die investering is elke minuut en elke euro waard. Neem dat van mij aan!

Oh, trouwens: om jou juist in deze tijden van Corona een flinke stap verder te helpen met het bouwen van dat verhaal…. heb ik de boost-sessie De kindercoachpraktijk van je dromen. Jij doet een voorbereidende opdracht en samen werken we 2 uur lang aan je praktijk. Tegen een minimale investering. Die kans wil je niet voorbij laten gaan!